מה קרה בארץ מי

אודות המחזה המחזה בשלמותו תגובות וביקורות לכל המחזות

 

מעריב 2.12.78
מאת: סמדר שיר
חוה אלברשטיין ואברהם מור המוכרים לצופי הטלוויזיה הצעירים מהתכנית "קרוסלה" שוב משתפים ביניהם פעולה בהצגה חדשה לילדים –

"מה קרה בארץ מי"

את ארץ מי לא תוכלו למצוא על המפה. היא נולדה בדמיונה של לאה נאור וקרמה עור וגידים בעזרתו של הבמאי צדוק צרפתי, שצבע אותה בלבן ובשחור והציב אותה על פני לוח שחמט גדול.
אך מימולוס הראשונוס הגדול, שהוא המלך הכמעט-כל-יכול של ארץ מי (אברהם מור) וזוגתו, המלכה הקטנה והעדינה מימה מלכת מי (חווה אלברשטיין), חיים בארץ זו ומתמודדים עם בעיות שכלל אינן רחוקות מהמציאות. ארץ מי – זאת עליכם לדעת – היא ארץ ענייה עד מאד. דרך קבע שורר בה מצב כלכלי כללי מקולקל. המחייב אף את המלך והמלכה בכבודם ובעצמם לנהוג בצמצום רב: לרשותם עומד כתר זהב אחד. כסא מלכות אחר (שמבוקר עד ערב הם נאבקים ביניהם על תפיסתו. ולאור הנסיבות הם גם חייבים להסתפק בצוות יועצים ועוזרים המורכב מאדם אחד המכונה "קרש" (דרור לוס) שכשמו כן הוא.
יום אחד הופיע בארמון ענק בגודל בינוני, ארברגוזו, וגנב את הכתר. אז התגלה לכל המדינה שמתחת לכתר יש למלך ראש נורמלי לחלוטין כשל כל בן תמותה. אפילו טרילי, השדון הטוב החבוי בגיטרה, שהוא הסוד הכמוס של המלכה – לא הצליח לאתר את האבדה. הזוג המלכותי, הסובל, כאמור, מקופה ריקה, הגיף את תריסי הארמון, כיבה את הגז ויצא לרחוב כדי לחפש עבודה.
את יתר קורותיהם של מימה, מימולוס, קרש, ארבזגוזו וטרילי – תוכלו לראות בהצגת ילדים חדשה "מה קרה בארץ מי".

 

 

 

 

מעריב, עמ' 23 16.03.1970 

כך מגישים שירים לילדים
מאת יאיר ברק
 

בין אותם דברים שמפיקים ציניים מכנים "הצגות ילדים". נמצאות כמה, (רק בודדות למרבה הצער) הצגות של ממש. אחת מהן היא "מה קרה בארץ מי"
תקליט ההצגה מביא בקצרה את סיפורה ואת שיריה...
ההתאמה בין תמלילי השירים ללחניהם היא יוצאת מן הכלל. השיר "איזה מזל שיש עולם בעולם", למשל, מעניק תחושה ל סיבוב והליכה קלילה תודות ללחן הולם. כך גם "איך מחליטים על עניינים חשובים" – הלחן יוצר תחושה של נודניקיות (השיר אקטואלי ממש לימים אלה....
מלבד ההתאמה בין התמלילים לשירים ישנו תיאום בין שני השחקנים (אשר הדמויות נתפרו מראש לפי מידותיהם): הם משלימים זה את זה בשיר ובמשחק.
כך מגישים שירים לילדים!