סיפורים מהכיס

פעם היה לי חלום: לכתוב הצגה לשחקן יחיד.  שחקן שהוא גם מספר, גם זמר, וגם מפליא לנגן,  הוא מוליך לפניו עגלה עמוסה כלי הקשה ומערכת תופים, בפיו מפוחית וברגליו הוא מכוון מכשיר קלידים התלוי איכשהו מול עיניו, בנוסף לכך הוא שולף מן הכיסים הרבים בסינרו שירים סיפורים משחקים ותעלולים. אחריו רץ ומילל מנגינות מופלאות חתול מוסיקלי שקוראים לו "קטע". קטע מוסיקלי.
החלום לא התגשם, אבל במקומו, לאחר שינויים, קיצוצי תקציב, הערות ועידכונים של מנהלים, מפיקים, עורכים והרבה אחרים, נולדה התכנית "סיפורים מהכיס". ארבעים ושתיים תוכניות נכתבו ושודרו בערוץ "הופ" בקיץ 2005. בבימויו של מרקו כרמל.
אבי גרייניק היה השחקן, שסיפר לחתול הסגול והמקסים שלו, קטע,  (שמאחוריו הסתתר השחקן אילן סביר) סיפורים בנושא התכנית,  ושר לו שירים שאת רובם הלחין בעצמו.
לכל תכנית, שארכה לא יותר מ 10 דקות,  כתבתי סיפור בנושא מסוים, ושני שירים הקשורים לאותו נושא: האחד שיר מולחן המסכם את הנושא, והשני שיר קטן, לא מולחן, אבל מלווה ברקע מוסיקלי,  המאפשר משחק תנועות קצר להפעלת הצופים הצעירים. העורכת, דנה שץ הוסיפה בכל תכנית דברי קישור ברוח ערוץ הופ.
את רוב השירים והסיפורים כתבתי במיוחד לתכנית הזאת תוך כדי הצילומים, בקיץ 1985.  חלקם  היו עיבודים וקיצורים של סיפורים קיימים שלי, שהתאמתי אותם לתכנית.
 
חברת הופ בשיתוף עם חברת קלאסי קלטת בחרו אחד עשר "סיפורים  מהכיס." והוציאו לאור מארז די וי די, הכולל 11 תכניות מקוריות בשלמותן. המארז נושא את שם התכנית.
 
 

לצפייה בקליפ הפתיחה לחצו כאן

 

 



יוצרים ומשתתפים
סיפורים ושירים – לאה נאור
במאי – מרקו כרמל
מפיקה ראשית – זהבה דקל
דברי קישור – דנה בראון שץ
עיבודים מוזיקליים – צליל בירן
מלחינים – אבי גרייניק, צליל בירן, אילן וירצברג, מיקי אסא, דניאל מנדלמן.

המספר והזמר – אבי גרייניק.
החתול הסגול – אבי יקיר.

 ההתכניות במארז "סיפורים מהכיס"

בוקר טוב
היום הראשון בגן
בגדים
משפחת הצורות
מאכלים
הילדה ששיחקה עם הרוח
הענן השובב
הילד החולה
אורחים פורחים
מה הכינה סבתא דינה
השיר שבפסנתר.

קרוב לארבעים סיפורים,  (בשינויים קלים), ולמעלה מששים שירים שהושמעו בתכנית  נמצאים באתר הזה במדורים המתאימים, לפי הנושא..

 

 


ביקורות ותגובות