הסביבון של יעל
לאה נאור

 

 

סיפור לחג החנוכה

מתוך הספר "חג לי"

יעל עשתה לה סביבון. איך? לא בעיה. גוזרים עיגול קטן מקרטון, עושים בדיוק באמצע חור במסמר, ותוקעים גפרור, והנה סביבון שיכול להסתובב בכל מקום, גם ישר וגם הפוך. אם מישהו דורך עליו לא בכוונה – לא נורא. אפשר לעשות סביבון חדש.
יעל הכינה לה קופסה מלאה סביבונים כאלה, מכל מיני צבעים, וישבה עם כל ילדי הבית וכל החברים שלהם על המדרכה בחוץ, וכולם התחילו לסובב את הסביבונים עד שהמדרכה נראתה כמו שטיח רוקד בכל מיני צבעים, והשכנים שרצו להיכנס הביתה היו צריכים לרקוד בין הסביבונים.
הסביבון של יעל לא הסתובב ישר כמו כל הסביבונים. הוא הסתובב קצת הצידה. אולי הגפרור לא היה תקוע בדיוק באמצע, אולי עיגול הקרטון לא היה מדויק, ואולי הייתה לו סיבה אחרת. כל הסביבונים הסתובבו על המדרכה ורק הסביבון של יעל ירד מן המדרכה, הסתובב קצת על החול ופגש נמלה. הוא סובב לה קצת את הראש, נגע לה במחוש, הסתובב עוד קצת הצידה ונפל בין השיחים.
יעל חיפשה בין השיחים ולא מצאה את הסביבון שלה. כל הילדים באו לעזור לה לחפש, פתאום קרא אילן: אוי, גוזל נפל מהקן.
מתחת לאחד השיחים היה מונח גוזל בלי נוצות, עירום ורועד. אילן לקח אותו בידו, והגוזל עשה תנועות חלשות כאילו הא רוצה לברוח. אילן אמר שזה גוזל של יונה, ושהגוזל די חזק והוא יכול לחיות אם יטפלו בו.
כל הילדים שכחו את הסביבונים והלכו עם אילן הביתה. ואמא של אילן נתנה להם קופסה מרופדת בגרב ישן, ועזרה להם להאכיל את הגוזל בפרור לחם טבול במים, בכפית עשויה מגפרור. הגוזל אכל והרגיש הרבה יותר טוב. הוא אפילו צפצף קצת.
אחר כך ירדה יעל ואספה את הסביבונים שלה, אבל את הסביבון שהציל את הגוזל לא מצאה. יעל לא הצטערה ותיכף עשתה לה במקומו סביבון חדש שמסתובב הצידה כל הזמן. בכוונה.
    
 
 
 

בחזרה לסיפורים לחגים ולעונות השנה »