על עצמי / פרסים

 פרס רשות השידור לשנת  1977.  לתכנית הטלוויזיה "קרוסלה"


פרס זאב לספרות ילדים לשנת 1980 לספר "מקהלה עליזה"
נימוקי השופטים:
לאה נאור כינסה בספרה מרהיב העין ח"י שירים קצרים, המעוגנים בחוויות יום-יום של הילדים ובעולם הסובב אותם.
הקריאה בשירים מרנינים אלה מהנה מאד, ומגלה לקורא משוררת רגישה, בעלת עין בוחנת, חוש מוסיקלי וכושר ביטוי מקורי.
בנושאי השירים מצויה מזיגה הרמונית בין עולם הדמיון הססגוני לבין המציאות היום-יומית: הילד השואל כל היום "איך ומה ולמה", הפחדים הקטנים והחלומות, מראות נוף וטבע וגם "הנמלה שעשתה שעורים".
אותם מראות וחוויות מוצאים את ביטויים בשפה שנמזגו בה, מעשה אמן, פשטותה של שפת הילדים, איכות שירית, רסיסי עגה חינניים עם משחקי מלים: "ומקולות הבולבולים התבלבלה העיר".
הספר "מקהלה עליזה" מצטיין באיכות אסתטית גבוהה – והאסתטיקה היא חיצונית ופנימית כאחת!
הספר נדפס בהידור רב, בציורים רבים המפרים את הדמיון, ובשלל צבעי פסטל וגואש מרהיבי עין, סגולות אמנותיות מצויות גם ברבים משירי הספר.
למרות שמו העליז של הספר (מקהלה עליזה) טפטפה המשוררת אל דפיו גם טיפות דקות של עצב.
אבל גם הקצב עשוי להיות מעודד, מנחם, ואפילו נעים.
בזכות הפיוטיות והאסתטיקה שבספר החליטה ועדת השופטים להעניק את פרס זאב לשנת תש"ם
למשוררת לאה נאור
ובאנו על החתום:
ד"ר אוריאל אופק          אלכס זהבי           גרשון ברגסון

 

עיטור אנדרסן הבינלאומי לתרגומי מופת בשנת 1984. לסדרת התרגומים לעברית לספרי דוקטור סוס

 

שירי המחזמר "זרעים של מסטיק" זכו בתקליט זהב בינואר 1990  והדיסק שנעשה בעקבות התקליט זכה בתואר "אלבום זהב" על מכירת מעל 20.000 דיסקים בשנת 2014

 

תואר "יקירת הרצליה", שנת 2005.
נימוקי השופטים:
עיריית הרצליה בחרה להעניק לגב' לאה נאור תואר יקירת העיר הרצליה 2005  בהוקרה ולשם כבוד על פעילותה רבת השנים בתחום התרבות והספרות, ובמיוחד ספרות הילדים בישראל בכלל ובהרצליה בפרט.
לאה נאור, ילידת הרצליה, גדלה בה וחיה במושבה שהיתה לעיר כמעט כל חייה. יצירתה מושפעת מ"הרצליה של פעם" בימי החלוציות והתום.
היא סיימה את לימודיה בבית הספר העממי במושבה, ולמדה במחזור הראשון של תיכון "הראשונים" לאחר מכן יצאה לבית הספר החקלאי "עיינות", נמנתה עם הגרעין המייסד של קיבוץ "נחל עוז" וחזרה להרצליה. כאם הקימה את ביתה ונולדו ילדיה ונכדיה.
קשת יצירתה של לאה נאור רחבה ביותר: ספרים, שירים, פזמונים למבוגרים ולילדים, תכניות  טלוויזיה, ועוד הרבה. קיבלה את פרס זאב לספרות ילדים ואת עיטור אנדרסן לתרגומי מופת.
ספרה "בואי אמא" שהופיע לא מכבר, מתאר בדרך מקורית את חיי הוריה בהרצליה - מימי מבראשית עד תחילת המאה החדשה.
לאה נאור תרמה בכתיבתה ללהקות זמר בהרצליה ולחגיגות ה - 80 של העיר. היא משמשת נציגה נאמנה של הרצליה, והעיר גאה ביצירתה הרבה וארוכת השנים
על תרומותיה אלה נבחרה לאה נאור ליקירת העיר הרצליה.
על החתום:
מר יהונתן יסעור, סגן ומ"מ ראש העיריה
 גב' יעל גרמן, ראש העיריה



אות קסת הזהב של אגודת הסופרים על תרומה לספרות הילדים והנוער לשנת 2012 
על תרומתה הנפלאה לספרות הילדים והנוער במדינה ישראל
על החתום: הרצל חקק  יו"ר אגודת הסופרים העבריים


אות יקיר אקו"ם על תרומה לתרבות וליצירה הישראלית לשנת  2013


פרס אקו"ם על יצירה לילדים. לשנת  2014

  הנימוקים לפרס : (מתוך אתר אקו"ם)

לאה נאור
פרס מיוחד, על תרומה רבת השנים ליצירה המקורית הישראלית לילדים ניתן השנה לפזמונאית, המתרגמת, המחזאית, התסריטאית והסופרת  - לאה נאור.
מתחילת דרכה ככותבת, העשירה לאה נאור את הזמר העברי בכלל ואת ספרות הילדים בפרט, בעשרות שירים ופזמונים, שבוצעו על ידי מיטב הזמרים והלהקות בארץ. בנוסף לפזמונים שכתבה למבוגרים, כתבה לאה גם שירים רבים להצגות ומחזות-זמר כמו "זרעים של מסטיק" שמוצגת עד היום, ולתכניות טלביזיה כמו "חג לי" ו"קרוסלה" בערוץ הראשון ולתכניות הטלביזיה החינוכית "מה פתאום" (עם הבובה קישקשתא), "רגע עם דודלי", "בבית של פיסטוק", "פרפר נחמד" ו"רכבת ההפתעות". לאה כתבה גם שירי פתיחה לסדרות טלביזיה רבות מחו"ל ששודרו בארץ בדיבוב לעברית, ואחת הבולטות מביניהם היא הסדרה היפנית "הלב". רבים משירי הילדים שכתבה נאור הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהקלאסיקה הישראלית של שירי הילדים והם אהובים ומושרים עד היום ודי אם נזכיר את "מקהלה עליזה", "בואי אמא" או "אדון חרדון המפוזר". שירי החגים שכתבה העשירו את רפרטואר שירי החדים הישראלי וביניהם: "בסוכה שלנו שמחה וצהלה", "הסביבון שלי", "איזה חג לי" ורבים אחרים. לאה נאור שיתפה פעולה עם מיטב המלחינים בארץ וביניהם: סשה ארגוב, משה וילנסקי, נחום היימן, נורית הירש, יאיר רוזנבלום, שלום חנוך, מתי כספי וקובי אשרת.
בנוסף לפזמונים והספרים הרבים שכתבה, תרגמה לאה נאור גם ספרים לילדים וביניהם "סיפורי ככה זה" מאת קיפלינג וספריו של דוקטור סוס, ביניהם "חתול תעלול" שזיכו אותה בפרס אנדרסן הבינלאומי לתרגומי מופת לילדים.
שיריה ופזמוניה של לאה נאור שומרים על איכותם ורעננותם והם אהובים על קטנים וגדולים כאחד. הילדים של היום שרים אותם באותה התלהבות, שבה שרו אותם הוריהם, כאשר היו בגילם
"וכל מי שישמע יאמר: אח, איזו מקהלה"!

הקישור  לארוע 
פרס אקו"ם ללאה נאור,

 

פרס  מפעל חיים  מטעם משרד התרבות למפעל חיים לספרות נוער, ע"ש דבורה עומר  (22.5.2014)

 נימוקי השופטים:

בפרס מפעל חיים לספרות נוער זכתה הסופרת והמשוררת לאה נאור. שתורמת, מלווה ומעצבת מזה חמישה עשורים את עולם התרבות של ילדי ישראל. שיריה, תרגומיה, והמחזות שחיברה לילדים צעירים הפכו לנכסי צאן ברזל של תרבות הגיל הרך,שעה שמיטב המלחינים שהלחינו את שיריה  תרמו גוון נוסף לאיכותם,  והיו, אף הם,לחלק בלתי נפרד של
תרבות חדר הילדים.קולמוסה של לאה נאור לא קיפח גם את בני הנעורים. נאור חיברה ביוגרפיות לבני הנוער. תוך שהצליחה להתניע את סקרנותם ואת התלהבותם מבלי שתוותר על דיוק היסטורי  ומבלי שתיפול במכשלת הדידקטיות. בנוסף היא תרגמה בוירטואוזיות מספרות הילדים הקלאסית העולמית, והיטיבה  לפנות אל הילדים גם דרך שפת המדיה הויזואלית, הטלוויזיה והתיאטרון. בתחום זה יצרת תכניות טלוויזיה ומחזות זמר המלווים דורות של ילדים החוזרים וקוראים בהם כספרים.
עשייתה הססגונית של לא נאור מאופיינת ברעננות, בצבעוניות, בקלילות, בחוש מוסיקלי, בהומור ובהתבוננות רגישה הקולטת את תוך לבו של הילד מחד, ואת התרבות והחברה הישראלית מאידך.
נאור מחבת בכישרון בין המציאות לבין עולם דמיון, לשה במיומנות ובאמינות את החיבור  בין שפת הילדים לבין העברית התקנית, הלירית לעתים, ומספקת לקורא ולמקשיב הצעיר הזדמנות להתבונן בעצמו, ולחוות חוויה אסתטית איכותית.
על מכלול עשייתה ראויה לאה נאור לפרס על מפעל חיים לילדים ולנוער. 

 

 

פרס מפעל חיים מטעם המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך. 
ועדה ציבורית מטעם המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, בשיתוף משרד החינוך,  העניקה פרס מפעל חיים לסופרת לאה נאור
המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך פועל לקידום אוריינות בקרב תלמידים יוצאי אתיופיה.
הטקס התקיים בספרייה הציבורית בנתניה, במעמד חלוקת תעודות הצטיינות בכתיבת חיבורים לתלמידי כתות ג' ד' ה' ו' מכל הארץ. רבים ממקבלי הפרסים היו תלמידים יוצאי אתיופיה.
את הטקס הנחה טל מוסרי, בהשתתפות מרי אן שטיין, נשיאת קרן מוריה, מר דן פוטרמן  מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, ונציגים מהעיריות ובתי הספר של התלמידים שהשתתפו בתחרות.
פברואר 2015, שבט התשע"ה 

 

 





   « לפרק הקודם לפרק הבא »